K. Leivon Leipomon SoMe-kampanja – prosessikuvaus

Lähtötilanne

K. Leivon leipomon olemassa olevat facebook-sivut eivät olleet tarpeeksi aktiiviset, eikä niillä ollut selkeää roolia markkinointiviestinnässä. Asiakkaalla oli kuitenkin kova halu hyödyntää sosiaalista mediaa markkinoinnissa.

Tavoite

Saavuttaa 500:n tykkääjän raja (lähtötilanne n. 100). Luoda Leivon leipomolle positiivista mielikuvaa. Luoda alkusävelet SoMe-markkinoinnille.

Konsepti

Facebook-kilpailun tavoitteena oli saavuttaa mahdollisimman paljon tykkääjiä Leivon facebook-sivustolle jatkomarkkinointia ajatellen. Samalla suunniteltiin pidemmän tähtäimen SoMe-strategiaa.

Toteutus

Joulun alla toteutettu kilpailu facebookissa – pääpalkintona Apple iPad Mini. Kampanjan kesto: 3 viikkoa. Joka viikko ennen varsinaista pääpalkintoa arvottiin jouluinen herkkukori. Kilpailun markkinointi toteutettiin postauksilla, facebookin maksetulla mainonnalla ja sponsoroiduilla tarinoilla.

Tulokset

Kampanjamarkkinointi tavoitti päivässä parhaimmillaan yli 17 000 facebook-käyttäjää. Kilpailuun osallistui 2591 henkilöä. Uusia tykkääjiä K.Leivon facebook-sivulle tuli yli 2500. Uudet tykkääjät löytyivät suurelta osin tavoitellusta kohderyhmästä ja heidät saatiin hyvin sitoutettua K. Leivon Leipomon facebook-päivityksiin.

Asiakas

Leivon myynti ay

Mitä tehtiin?

Facebook-markkinoinnin aloitusboostaus-kampanja kilpailun muodossa

M1 Tekijät

Teemu Isomöttönen, Matti Humalamäki

Related Projects