RUOKAKESKON KAUPPIASVALMENNUS - SOME & VIDEOTUOTANTO

Ruokakeskon Kauppiasvalmennus on kauppiasyrittäjyyteen valmentava ja kouluttava rekrytointi- ja koulutusorganisaatio. Kauppiasvalmennuksen viestinnän painopiste on muuttunut digitaaliseksi. Olemme tuottaneet videomateriaalia ja toimineet asiakkaan yhteistyökumppanina Facebook- ja LinkedIn-tilien hallinnoinnissa ja sisällöntuotannossa.

Asiakas

Ruokakeskon Kauppiasvalmennus

Mitä tehtiin?

SoMe-hallinta ja audiovisuaalinen suunnittelu ja tuotanto

Kauppiasura – prosessikuvaus

Lähtötilanne

Ruokakeskon Kauppiasvalmennus teki muutamia vuosia sitten viestintästrategiassaan suunnanmuutoksen. Viestintä muuttui erittäin vahvasti digipainotteiseksi  ja markkinointiviestinnän painopiste siirtyi audiovisuaalisuuteen. Videoviestinnän tueksi aloitettiin myös maanläheisten ja interaktiivisuuteen kannustavien kauppiasblogien ylläpito. K-ruokakauppiasyrittäjyyden markkinointi on informatiivista ja neutraalia, ei aggressiivisesti myyvää tai tyrkyttävää; ajatukset kauppiasyrittäjyydestä jaetaan asiasta kiinnostuneille www-k-ruokakauppias.fi –sivustolla ja youtubessa sijaitsevien kauppiashaastatteluvideoiden avulla. Lisäksi perustettiin Kauppiasvalmennuksen Facebook-sivu ja LinkedIn-tili.

Tavoite

Tarjota K-ruokakauppiasyrittäjyydestä kiinnostuneelle, potentiaaliselle kohderyhmälle aitoa, maanläheistä tietoa kauppiasyrittäjyyden arjesta, haasteista ja palkitsevuudesta helposti käytettävässä ja selkeässä muodossa, kohderyhmän tavoittavassa toimintaympäristössä.

Konsepti

Kohderyhmän, teeman tai sijainnin (kauppapaikkatyypin) mukaan valikoitujen, aitojen K-ruokakauppiasyrittäjien kohtaaminen. Keskusteleminen ja haastatteleminen, kuva- ja äänimateriaalin editointi ja syöttäminen www-sivustolle ja sosiaaliseen mediaan. Www-sivuston, Facebook-sivun ja LinkedIn-tilin yhteispeli ja roolien selkeyttäminen.

Toteutus

Asiakkaan edustaja (markkinointipäällikkö Matti Vornanen) valikoi kauppiaskentältä kulloinkin sopivimman haastattelukohteen, jonka jälkeen M1-videotoimittaja Turkka Saarikoski sopii suoraan kauppiaan kanssa kuvaus- ja äänitysaikataulun. Materiaali editoidaan M1:ssä ja toimitetaan suoraan Keskon tietohallintoon julkaistavaksi. Videotuotannon ohessa jatkuva Facebook- ja LinkedIn-uutisointi sekä keskustelua herättävien blogikirjoitusten jakaminen.

Tulokset

Videohaastatteluspotit ovat vastanneet odotuksia hyvin. Asiakkaamme on ollut erittäin tyytyväinen videoiden aitoon tunnelmaan ja informatiivisuuteen. Asiakkaan vahva henkilötuntemus on edesauttanut sanavalmiiden ja kiinnostavien hahmojen löytymistä merkittävästi. Eri digimedioille on löytynyt oma luonteva roolinsa osana Kauppiasvalmennuksen viestintäkokonaisuutta.

Related Projects