Sucklaa - TV-mainos

Pandan Sucklaa –prosessikuvaus

Lähtötilanne

Panda käynnisti brändinsä massiivisen kasvojenpesun vuonna 2010. Sucklaa- ja Lacksuu-tuotteet toimivat uuden brändi-imagon ensimmäisinä airueina.

Tavoite

Tarjota kuluttajille täysin uudenlainen makeiskonsepti, jonka avulla myös Panda-brändi pääsee esille uudenlaisena – rohkeana, kokeilevana ja reipasotteisena.

Konsepti

Uusi tuote, jolla ei varsinaisesti ole suoranaisia kilpailijoita. Tuottelle villi tuotenimi, monimediainen ja SoMe-painotteinen tuotenäkyvyys sekä TV-mainoskampanja yleistunnettuuden rakentamisen selkärangaksi.

Toteutus

Panda teki perusteellisen kohderyhmäanalyysin ja kuluttajatutkimukset, joita hyödyntäen M1 loi tuotenimen ja tuoteilmeen sekä käsikirjoitti tv-mainoksen. Lisäksi rakennettiin massiivinen mediakartta ja toimenpiteiden aikataulutussuunnitelma ja toteutettiin tuotelanseeraus mm. Facebookissa ja Habbohotellissa. Tuotettiin Tuotantoyhtiö Legenda Oy:n kanssa yhteistyössä tv-mainos ja making of –video YouTubeen. 3D Arts Oy loi myös animoitua YouTube -sisältöä, jossa vastikään uudistunut Panda-hahmo ”törttöili” Sucklaa- ja Lacksuu-tuotteiden kanssa.

Tulokset

Sucklaa & Lacksuu käynnistivät Panda-brändin uudistumisen ”omintakeiseksi makeiseksi”. Tuotteiden myyntimenestys yllätti asiakkaan positiivisesti ja tuotteet säilyivät myyntivalikoimassa huomattavasti pidempään kuin mikä oli asiakkaan alkuperäinen suunnitelma.

Asiakas

Panda

Mitä tehtiin?

Täysin uudentyyppisen makeisen lanseeraus, tuotenimen ja pakkausilmeen luominen sekä lanseerauskampanjan suunnittelu ja koordinointi. Tuotteen päätavoitteena brändimielikuvan muokkaus nuorekkaampaan ja rohkeampaan suuntaan.

M1 Tekijät

Mauri Leppänen, Turkka Saarikoski, Matti Humalamäki

Yhteistyökumppanit

Tuotantoyhtiö Legenda Oy, 3D Arts Oy

Related Projects