URHEILUSEURAN ILMEEN PÄIVITYS

Legendaarisen Jyväskylän Kirittäret -pesäpallojoukkueen ”fanilogo” uudistettiin. Mainostoimisto M1 loi seuralle tunnuksen, joka henkii positiivisuutta, on uniikki, aikaa kestävä ja erottuva. Myös tietyntyyppinen näyttävyys ja ”mageus” olivat tavoitteissa korkealla, logoahan käytetään fanituotteissa, joiden tulee olla haluttavia. Huomioitavaa oli myös että itse joukkueen jäsenet voisivat ylpeinä kantaa uutta tunnusta – sehän on kuitenkin tärkeintä.

Asiakas

Kirittäret

Mitä tehtiin?

Raikastettiin urheiluseuran identiteettiä

M1 Tekijät

Tuomo Aartolahti, Mauri Leppänen

Kirittäret – prosessikuvaus

Lähtötilanne

Tilanneanalyysissa ilmeni, etteivät moninkertaisen Suomen mestarin
fanituotteet myyneet toiveiden mukaisesti. Myös fanikatsomon aktiivisuuteen haluttiin boostia.

Tavoite

Tuoda Kirittäret entistä näyttävämmin suuren yleisön tietoisuuteen.

Konsepti

Raikastetaan Kirittärien identiteettiä uudella visuaalisuudella sekä tunnuskappaleella.

Toteutus

Mainostoimisto M1 loi seuralle tunnuksen, joka henkii positiivisuutta, on uniikki,  aikaa kestävä ja erottuva. Myös tietyntyyppinen näyttävyys ja ”mageus” olivat tavoitteissa korkealla; logoahan käytetään fanituotteissa, joiden tulee olla  haluttavia. Huomioitavaa oli myös että itse joukkueen jäsenet voisivat ylpeinä kantaa uutta tunnusta – sehän on kuitenkin tärkeintä. Pasi ”Poju” Heinonen sävelsi uuden tunnuskappaleen.

Related Projects