Visit Jyväskylä – prosessikuvaus

Lähtötilanne

Nykyinen sivusto oli ulkoasultaan, rakenteeltaan, päivitettävyydeltään ja käytettävyydeltään vanhentunut. Sivusto ei siis palvellut käyttäjiä parhaalla mahdollisella tavalla. Myöskään sivuston ulkoasu ei luonut toivottua mielikuvaa Jyväskylän seudun matkailupalveluista.

Tavoite

Luoda käytettävyydeltään, päivitettävyydeltään kuin ulkoasultaankin nykyaikainen sivusto. Kävijä viihtyy sivustolla ja löytää sieltä etsimänsä tiedon sekä saa uusia virikkeitä.

Konsepti

Sivusto joka elää hetkessä, palvellen niin alueen matkailuyrittäjiä, matkailijoita kuin alueen asukkaitakin.

Toteutus

Luotiin kokonaan uusi sivusto ja domain: visit.jyvaskyla.fi. Sivusto on Visit Jyväskylän markkinointiviestinnän “koti”. M1 vastasi sivuston nimen, käytettävyyden, navigoinnin, sivukartan, toiminnallisuuksien ja ulkoasun suunnittelusta. Teknisestä toteutuksesta ja ylläpidosta vastaa MediaCabinet. Sivut löytyvät täältä: visit.jyvaskyla.fi

Tulokset

Sivuston uusi ulkoasu ja käytettävyys ovat saaneet paljon myönteistä palautetta. Eritoten sivuston selkeydestä, värimaailmasta ja raikkaudesta on tykätty.

Asiakas

Visit Jyväskylä

Mitä tehtiin?

Uudistettiin Visit Jyväskylä -verkkosivusto kokonaisvaltaisesti –ulkoasu, rakenne, navigointi, alusta. Sivut löytyvät osoitteesta visit.jyvaskyla.fi

M1 Tekijät

Teemu Isomöttönen, Turkka Saarikoski

Yhteistyökumppani

Media Cabinet

Related Projects