Poikkeusajan palvelupaketit ovat apunasi
Kriisiaikana kukaan ei voi jäädä paikoilleen. Haluamme auttaa yritystäsi saamaan mahdollisimman nopeita tuloksia poikkeuksellisten aikojen muuttuneilla markkinoilla. Avuksesi kokosimme poikkeusajan palvelupaketit.
Jyväskylässä sijaitseville yrityksille apuna on lisäksi kaupungin tarjoama 2 000 euron palveluseteli ilman omavastuuta. Poikkeustilaseteliä voi hakea:
- akuutteihin toimenpiteisiin ja suunnitelmiin verkkoliiketoiminnan toteuttamiseksi tai sen parantamiseksi
- nopeasti vaikuttaviin myynnin ja markkinoinnin toimenpiteisiin yritystoiminnan edistämiseksi
- suunnitelmiin ja toimenpiteisiin kassakriisistä selviämiseen tai rahoitussuunnitelman tekemiseen
- yritystoiminnan uudelleensuuntaamiseen ja yrityksen henkilöstön sopeuttamistoimenpiteisiin.
Poikkeusseteli käy kaikkiin poikkeusajan palveluihimme. Tutustu poikkeustilaseteliin Jyväskylän kaupungin sivuilla. Palvelumme löydät alta ja Jyväskylän kaupungin sivuilta palvelun tuottajien sivuilta.
Poikkeusajan palvelupakettimme:
1. Verkkokurssin suunnittelu
Haluatko tehdä myyntiä verkkokursseilla? Verkkokurssit tarjoavat täysin uudenlaisen ansaintamallin, jolla voit laajentaa asiakaspalvelua ja skaalata bisnestä. Verkkokurssit tuotavat uusia mahdollisuuksia mm. asiantuntijayrityksille ja palvelualalle.
Mihin tarpeeseen?
- Haluat viedä asiantuntijuutesi tai palvelusi verkkokurssin muotoon.
- Olet miettinyt verkkokurssin tekemistä, mutta sinulla ei ole kokonaiskuvaa toteutuksesta.
- Haluat tuotteistaa ensimmäisen verkkokurssisi.
- Tarvitset sisällöllistä tai teknistä apua toteutukseen.
Näin etenemme:
Käymme läpi tilanteesi ja tavoitteesi, joiden pohjalta autamme sinua laatimaan oikeat askelmerkit verkkokurssitoteutukseen. Räätälöimme projektin sisällön tarpeesi ja budjettisi mukaan. Voimme työstää projektin aikana esimerkiksi verkkokurssisisältöä, rakentaa verkkokurssialustan WordPress-julkaisujärjestelmään, auttaa markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa tai muutoin opastaa verkkokurssitoteutuksessa.
2. Verkkokauppasuunnitelma tai verkkokauppakehitys
Verkkokaupan perustaminen vaatii hyvän suunnitelman, kuten mitä tahansa liiketoiminta. Verkkokauppa ei vielä menesty, kun se on julkaistu, vaan tuottavuus syntyy hyvästä sisältökonseptista, toimivasta markkinoinnista ja jatkuvasta optimoinnista. Meiltä saat konsultointi- ja toteutusapua verkkokaupan suunnitteluun tai nykyisen verkkokaupan kehittämiseen.
Kerro meille tarpeesi. Paneudutaan budjetin puitteissa esimerkiksi seuraaviin asioihin:
Verkkokauppasuunnitelman laatiminen
- Vaatimusmäärittelyt
- Sisältökonsepti
- Alustava rakennesuunnitelma
- Markkinointisuunnitelma
- Aikataulu ja toimenpiteet
Nykyisen verkkokaupan kehittäminen
- Markkinoinnin kehittäminen
- Tuotekuvausten kehittäminen
- Hakukoneoptimointi
- Visuaalisuuden kehittäminen
3. Verkkosivujen kehittäminen
Nyt on hyvä aika laittaa verkkosivuasiat kuntoon. Nykyaikainen, asiakas- ja hakukoneystävällinen verkkosivusto varmistaa, että asiakkaanne löytävät yrityksen ja palvelut helposti. Asiakaslähtöisesti rakennettu sivusto tekee vaikutuksen ja saa aikaan haluttua toimintaa kohderyhmissä: lisää yhteydenottoja ja lisää kauppaa.
Mihin tarpeeseen?
- Teillä on tarve päivittää vanhaa sivustoa toimivammaksi (asiakkaille ja Googlelle).
- Sivuston sisältö kaipaa kehittämistä (esim. ydinviestien kirkastamisen tarve, asiakashyödyt paremmin esiin, tuote- ja palvelukuvaukset myyviksi, referenssejä paremmin esiin).
- Haluatte hyödyntää markkinoinnin automaatiota, joka kerää potentiaalisia kontakteja myynnille ja helpottaa myyjien työtä.
Näin etenemme:
Arvioimme nykyisen sivustonne tilanteen, määrittelemme yhdessä sivuston kehittämistarpeet ja teemme toimenpidesuunnitelman, jonka toteutamme budjetin puitteissa. Tuomme verkkosivustokehitykseen vahvasti asiakaslähtöisen näkökulman, joka tukee bisnestänne mahdollisimman hyvin.
4. Sisältömarkkinoinnin startti
Sisältömarkkinointi on nykyaikaisen markkinoinnin tärkeimpiä keinoja ja juuri nyt tavoitat asiakkaat ennätyksellisen hyvin verkosta. Kohderyhmän tarpeita ymmärtävällä ja oikea-aikaisella sisällöllä tuotat arvoa, vaikutat, rakennat luottamusta ja autat asiakastasi päätöksenteossa oston hetkellä. Tuotat siis lisää myyntiä ohjaamalla asiakastasi ostotapahtumaa kohti ja luomalla sitoutuneen suhteen asiakkaasi kanssa.
Digimarkkinointiin sijoitettu euro tulee usein moninkertaisena takaisin – ja toisin kuin perinteisen mainoksen tehoa, digitaalisen mainonnan tuloksia on mahdollista analysoida erittäin tarkasti.
Mihin tarpeeseen?
- Haluatte hyödyntää sisältömarkkinoinnin mahdollisuuksia asiakashankinnassa ja asiakkaiden sitouttamisessa.
- Haluatte selkeän ja mahdollisimman tehokkaasti automatisoidun toimintamallin sisältömarkkinoinnin toteuttamiseen.
- Olette kiinnostuneita ottamaan tehot irti digitaalisista markkinointivälineistä ja keinoista.
- Tarvitsette apua yrityksellenne sopivan toimintatavan ja prosessien rakentamiseen, sekä ensimmäisten sisältöjen tuottamiseen (esim. referenssitekstit, blogitekstit, asiantuntija-artikkelit).
Näin etenemme:
Sisältömarkkinointikoneisto rakennetaan osaksi nykyistä verkkosivustoanne. Kartoitamme sisältömarkkinoinnin tarpeenne ja etenemme lähtötilanteen ja tavoitteiden pohjalta esimerkiksi seuraavilla paketeilla:
- Avaimet käteen blogi- ja some-paketti: sisältää blogipohjan asentamisen verkkosivuille, 8 valmista hakukoneoptimoitua blogitekstiä sovituista aiheista ja 10 some-postausta kuvineen ja teksteineen kahteen kanavaan. Valmis aineisto toimitetaan asiakkaalle. Autamme tarvittaessa sisältöjen ajastamisessa kanaviisi.
- Avaimet käteen referenssi– tai asiantuntija-artikkelit: sisältää 4 haastattelun pohjalta tehtyä referenssiartikkelia sekä niistä tehdyt some-postaukset kuvineen ja teksteineen kahteen kanavaan. Valmis aineisto toimitetaan asiakkaalle. Autamme tarvittaessa sisältöjen ajastamisessa kanaviisi.
- Sisältömarkkinointikonseptin suunnittelu: sisältää strategisten tavoitteiden kartoittamisen, välineiden ja prosessien määrittelyn sekä sisältöteemojen ideoinnin ja sisältösuunnitelman luomisen.
- Sisältömarkkinointikoneiston rakentaminen: blogin ja uutiskirjesovellusten virittäminen käyttöön, sisältösuunnitelman luominen, sisältökonsultointi sekä seurantamittariston rakentaminen 2 000 euron puitteissa.
- Oman paketin rakentaminen tarpeiden mukaan 2 000 euron puitteissa.
5. Some-työkalujen viritys
Somen käyttö on lisääntynyt huimasti. Juuri nyt tavoitat asiakkaat ennätyksellisen hyvin – jos vain löydyt oikeista kanavista.
Some-mainonnan kanavat voivat sisältää Facebook-, Instagram-, LinkedIn-, Twitter-, Pinterest-, Snapchat- ja monet muut sekä teksti- että kuvapohjaiset kanavat – mahdollisuuksia riittää. Kaikkia kanavia ei tietenkään tarvitse tai kannata ottaa haltuun. Tärkeintä on, että tiedät mitä kanavia juuri sinun asiakkaasi käyttävät ja olet niissä aktiivisesti läsnä.
Näkyvyyttä edistät tehokkaasti mainostetuilla some-postauksilla. Digimainontaan sijoitettu mainoseuro tulee usein moninkertaisena takaisin ja toisin kuin perinteisen mainoksen tehoa, digitaalisen mainonnan tuloksia on mahdollista analysoida erittäin tarkasti.
Mihin tarpeeseen?
- Haluatte hyödyntää some-mainonnan mahdollisuuksia asiakashankinnassa ja asiakkaiden sitouttamisessa.
- Haluatte selkeän ja mahdollisimman tehokkaasti suunnitellun toimintamallin some-mainonnan toteuttamiseen.
- Olette kiinnostuneita ottamaan tehot irti digitaalisista markkinointivälineistä ja keinoista.
- Tarvitsette apua yrityksellenne sopivan toimintatavan ja prosessien rakentamiseen, sekä ensimmäisten sisältöjen tuottamiseen (esim. kanavien käyttöönotto, vuosisuunnitelman laatiminen, valitsemaanne some-kanavaan kohdennettujen kuvien ja tekstien tuottaminen).
Näin etenemme:
Some-mainonta rakennetaan osaksi nykyistä markkinointistrategiaanne. Kartoitamme tarpeenne ja etenemme lähtötilanteen ja tavoitteiden pohjalta esimerkiksi seuraavilla paketeilla:
- Some-strategian suunnittelu: sisältää strategisten tavoitteiden kartoittamisen, välineiden ja prosessien määrittelyn, äänensävyn ja kuvamaailman määrittelyn, sisältöteemojen ideoinnin ja sisältösuunnitelman luomisen.
- Avaimet käteen some-paketti: sisältää 1–2 valitun some-kanavan käyttöönoton, 15 some-postausta kuvineen ja teksteineen kahteen kanavaan viestintästrategianne pohjalta sekä ajastukset kanaviin halutuille ajankohdille.
- Avaimet käteen some-kampanja: suunnittelemme ja toteutamme yrityksellenne tai tuotteellenne somekampanjan yhdessä määritellyillä spekseillä budjetin puitteissa. Lopuksi analysoimme onnistumisen ja teemme kehityslistan seuraavaa kampanjaanne varten. Some-mainosostot eivät kuulu hintaan, ne määritellään erikseen.
- Some-konsultointi tarpeesi mukaan: kanavien virittäminen käyttöön, opastus tilien hallinnointiin, sisältökonsultointi ja koulutus parhaista käytännöistä kuvien kokoluokista mainoskampanjoiden luomiseen ja ajastustyökalujen tms. välineiden käyttöön budjetin puitteissa.
- Oman paketin rakentaminen tarpeiden mukaan 2 000 euron puitteissa.
6. SEO-kehittäminen eli hakukoneoptimointi
Nyt uudet asiakkaat tavoitetaan ensisijaisesti verkosta, joten verkkosivun SEO kannattaa laittaa kuntoon pikimmiten. Ostopolku alkaa tavallisesti asiakkaan itsenäisesti tekemästä tiedonhausta, mikä nykyään tarkoittaa ensisijaisesti Googlella tehtäviä hakuja. Hyvällä hakukoneoptimoinnilla parannat orgaanista tulosta verkkosivujesi kävijämäärässä, liidien keruussa ja tehdyissä kaupoissa. Lisäksi näkyvyyttä voi edistää tehokkaasti hakukonemainonnalla.
Mihin tarpeeseen?
- Teillä on tarve lisätä sivuston tavoittavuutta.
- Verkkosivunne tai tuotteenne ei nouse hakutuloksissa tarpeeksi korkealle tai löydy Google-hauissa ollenkaan.
- Sivustoa ei ole hakukoneoptimoitu, optimoinnista on aikaa tai sivustoasi on hiljattain päivitetty ja optimointi kaipaa päivitystä.
- Haluatte hyödyntää markkinoinnin automaatiota, joka kerää potentiaalisia kontakteja myynnille ja helpottaa myyjien työtä.
Näin etenemme:
Analysoimme verkkosivusi SEO-kunnon ja määrittelemme tarpeelliset toimenpiteet 2 000 euron puitteissa:
- Sivuston tekninen optimointi
- Sisällön optimointi
- Toimivien hakusanojen määrittely
- Sivuston nopeuden, käytettävyyden ja houkuttelevuuden testaus ja optimointi
- Lisäämme näkyvyyttä hakukonemarkkinoinnilla
7. Sähköinen kysely liiketoiminnan kehittämisen tueksi
Hyödynnä kohderyhmältä kerättyä todellista tietoa liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä. Me autamme rakentamaan ja toteuttamaan kustannustehokkaan ja ketterän sähköinen kyselyn patentoidulla ZEF-työkalulla.
Tärkein osa suunnittelua on strategia sekä taitavasti laadittu kysymyspatteristo, jolla saadaan ihmiset vastaamaan kyselyyn. Tärkeä rooli on myös vastausten tulkinnalla, jotta raporteista saadaan oikeat asiat irti toiminnan kehittämiseen.
Mihin tarpeeseen?
- Asiakaskokemuksen ja -tyytyväisyyden mittaamiseen
- Tuotteistamiseen liittyvään markkinakartoitukseen
- Työyhteisön kehittämiseen
- Brändin maineen ja tunnettuuden kartoittamiseen
- Paljon muita mahdollisuuksia – kerro meille tarpeesi
Näin etenemme:
Rakennamme tarpeidenne mukaan yrityksellenne kyselyn 2 000 euron puitteissa. Kyselyyn voidaan liittää myös vastaustenkeruukampanja (esim. Facebook-kampanja, jolla ohjataan liikennettä kyselyyn, mediabudjeteista sovitaan erikseen).
- Määrittelemme tarpeenne
- Laadimme toteutussuunnitelman ja prosessin
- Teemme kysymyspatteriston
- Toteutamme kyselyn
- Analysoimme tulokset ja teemme johtopäätökset
- Käymme tulokset läpi yhteisesti
- Kokoamme kyselyraportin yrityksenne käyttöön
ZEF-kyselytyökalu on laajalti käytetty, patentoitu kyselymenetelmä, joka yksinkertaisuutensa ja visuaalisuutensa ansioista johtaa yleensä parempiin vastausprosentteihin.
Haluatko kuulla lisää? Ota yhteys, niin jutellaan.
Nina Lehtomäki
markkinoinnin asiantuntija
puh. 044 974 8661
[email protected]